Vědci objevili fosili stvoření, které je pradávným předkem většiny tvorů na Zemi, včetně lidí

Věda a technika 25. března 2020 | 09:44 — Lukáš Bauer
Archeologové v australské buši objevili vzácnou fosilii tvora, který je prapředkem většiny živých tvorů na planetě. Tento dávný příbuzný zvířat a také lidí žil před více než pěti sty miliony lety v teplých mořích.
Tento podivný tvor byl prapředchůdcem téměř všech živých tvorů na Zemi / Internet

Vědcům se podařil neuvěřitelný objev, když v jedné z australských buší objevili fosili tvora červovitého tvaru, který byl prapředkem všech zvířat a také lidí. Toto stvoření představuje evoluční počátky života, které se odehrálo před 555 miliony lety.

Tento unikátní tvor je podle vědců vůbec prvním známým zástupcem skupiny nejvyspělejších mnohobuněčných organismů, který se nazývá trojlistí (Bilateral). Stvoření ve tvaru červa dosahovalo délky kolem jednoho centimetru a žilo na dně teplých moří.

Zástupci této skupiny, která se vyznačuje dvoustrannou tělesnou symetrií, jsou také například obratlovci. V této skupině se ale nachází většina živých tvorů na Zemi, kromě korálů, medúz a několika dalších živočichů.

Vědci uvádějí, že samé počátky vývoje této skupiny pro ně představovaly zcela zásadní otázku ohledně vývoje lidí a dalších tvorů na planetě. Vnější podobu těchto pradávných tvorů si vědci dokázali vytvořit za pomoci velice sofistikovaného skeneru.

Toto složité zařízení vědcům podařilo odhalit celkem 108 fosilí zástupců druhu ikaria, kteří se od červů liší pouze tím, že se na konci těla rozšiřují. Podle vědců stvoření používalo svalstvo, s jehož pomocí si hloubilo v mořském dně tunely, ve kterých konzumovalo organickou hmotu. Dále čtěte: (Byl objeven dosud nejmenší druh dinosaura. Byl jen o málo větší než kolibřík).