Paleontologům ve Francii se podařilo vykopat obří dinosauří kost. Váží více než dvě a půl tuny

Věda a technika 27. července 2019 | 14:49 — Lukáš Bauer
Obrovskou kost dinosaura, vážící až dvě a půl tuny, se podařilo vykopat francouzským paleontologům. Dvoumetrová zkamenělina pochází pravděpodobně z obrovského tvora, který naši planetu obýval před 140 milony let.
Paleontologové vykopali obří dinosauří kost / Internet

Zkamenělou kost obrovského dinosaura se podařilo objevit a vykopat francouzským archeologům. Obří kost vážící přes 2 500 kilogramů patřila zřejmě tvorovi, který žil před 140 miliony let.

Obří zkamenělina téměř dvoumetrové stehenní kosti je velikou vzácností. Podle jejích objevitelů patřila býložravci, který obýval dnešní území Evropy.

Vědci na rozsáhlém nalezišti v západní Francii pracují již devět let od doby, kdy zde byly v roce 2010 objeveny pozůstatky sauropodů dlouhokrkých a býložravých plazů, kteří byli na Zemi rozšířeni v pozdní juře.

„Jde o významný nález. Byl jsem velmi překvapen, v jak dobrém stavu se stehenní kost zachovala,“ řekl Ronan Allain, paleontolog z pařížského přírodopisného muzea.

Právě jednomu z těchto tvorů patřila i tato kost. Podle expertů mohlo dospělé zvíře vážit okolo 40 až 50 tun. Na nalezišti již bylo objeveno více než 7 500 fosilií až 40 různých druhů zvířat a jedná se tak o jedno z nejbohatších nalezišť v Evropě. Dále čtěte: (V Brazílii byly objeveny vzácné fosilie pradávných tvorů. Byli to předchůdci dinosaurů).