Z fosilie nalezené v Kazachstánu vědci zjistili, že sibiřský jednorožec vyhynul mnohem později, než se domnívali

Věda a technika 10. září 2018 | 10:22 — Lukáš Bauer
Dlouhou dobu se vědci domnívali, že sibiřský jednorožec vyhynul před 350 tisíci lety. Fosilie lebky tohoto dávného savce, který je spíše srovnatelný s dnešním nosorožcem než koněm, odhalila, že v oblasti dnešního Kazachstánu žil ještě před devětadvaceti tisíci lety.
Sibiřský jednorožec vymřel před mnoha tisíci lety / Internet

Perfektně zachovalou zkamenělou lebku sibiřského jednorožce objevili paleontologové v roce 2016 na území Kazachstánu. Od té doby byla vzácná fosilie jedinečného tvora podrobena řadě výzkumů. Jeden z nich odhalil, že se vědci velice mýlili ohledně doby, kdy jednorožci vyhynuli.

Bájný tvor s latinským názvem Elasmotherium sibiricum měl hustou srst, byl obrovský a svým vzhledem připomínal křížence nosorožce a koně. Podle vědeckých poznatků mohl být tento tvor 2 metry vysoký, až 4 metry dlouhý a vážil až 4,5 tuny. Navzdory svému velmi působivému vzhledu byl dávný jednorožec pravděpodobně býložravec.

Lebka nalezená v Kazachstánu byla perfektně zachovalá a vědci se z ní dozvěděli mnohé poznatky o životě tohoto zvláštního tvora. Z výzkumu také zjistili, že jednorožci se proháněli po Sibiři ještě před 29 tisíci lety, což je o statisíce let později, než se původně domnívali.

Podle závěru výzkumu vše naznačuje, že na západě Sibiře dlouho existovala poslední oblast, kde tito tvorové několik století přežívali navzdory tomu, že na zbytku kontinentu vyhynuli.

Vědecký tým chce tyto poznatky použít pro další výzkumy faktorů životního prostředí, které hrají roli při zániku stvoření na Zemi. Tyto vědecké výzkumy mimo jiné mohou v budoucnu představovat důležité zkušenosti pro přežití lidského druhu. Dále čtěte: (V Egyptě byl objeven unikátní archeologický poklad. Je mnohem starší než pyramidy v Gíze).