V Kopřivnici byl představen speciál, který vyrazí na cestu kolem světa po stopách legendární Tatry

Auto-moto 08. listopadu 2019 | 12:14 — Lukáš Bauer
V prostorách Technického muzea bylo 30. října představeno vozidlo Tatra Ternn°1, které je připravováno pro expedici Tatra kolem světa 2. Tato výprava chce navázat na legendární expedici speciálu Tatra T-815 GTC z konce 80. a začátku 90. let. Speciální expediční vůz Tatra byl představen na zkušebním okruhu u Technického muzea Tatra.
Další 3 fotografie v galerii
Legendární vozidlo Tatra T-815 GTC podniklo expedici kolem světa / Tatra

Ve středu 30. října bylo v prostorách Technického muzea Tatra v Kopřivnici představeno speciální vozidlo Tatra Terrn°1, které je připravováno pro expedici Tatra kolem světa 2. Touto expedicí chtějí tvůrci vozu navázat na původní expedici vozu Tatra T-815 GTC z 80. let minulého století.

Na místě byla k vidění prezentace celého projektu, který je již v plném proudu a probíhají přípravy na samotnou expedici Tatra kolem světa 2. Novináři i hosté si mohli vedle nového expedičního vozu Tatra Terrn°1 prohlédnout také původní automobil Tatra T-815 GTC, který cestu kolem světa absolvoval před 30 lety.

S myšlenkou druhé expedice kolem světa přišli Marek Havlíček a Petr Holeček společně se spolkem CzechOverland, z. s. v loňském roce. Oba muži přišli do společnosti Tatra Trucks s již konkrétním projektem a plánem na jeho realizaci a domluvili se na spolupráci.

Tvůrci projektu Tatra kolem světa 2 plánují, že během let 2020 až 2022 ujedou přibližně 270 tisíc kilometrů a postupně navštíví téměř 70 zemí. Trasa expedice bude jedinečná, nikdo před tím ji v této podobě neabsolvoval. Zároveň však bude mít společné průsečíky s trasou první expedice. Výprava odstartuje 22. února 2020 na Staroměstském náměstí v Praze a povede přes střední a východní Asii, Jižní, Střední i Severní Ameriku a přes celý africký kontinent zpět do Česka.

Představený expediční vůz vznikl na základě vojenského speciálu určeného pro extrémní i pouštní podmínky. Zajímavostí je, že organizátoři expedice jej zakoupili od Dalibora Petra, syna řidiče první expedice. Oproti třínápravovému vozu Tatra T-815 GTC má současný expediční speciál podvozek 4x4. Dvounápravový podvozek je výhodnější z hlediska nižších provozních nákladů, ale i různých poplatků na silnicích či lodní přepravy.

Expediční vůz je vybaven tatrováckým vzduchem přímo chlazeným osmiválcem, který je schopen 16 tun vážící automobil rozpohybovat až na rychlost 125 km/h. Hmotnost originální obytné hliníkové nástavby je pouhých 1380 kg. „Motor jsme upravili, snížili jsme emise o 37 procent a současně zvýšili výkon o 12 procent, a to díky částečné přestavbě na vodíkový pohon. Vyrobili jsme tak první hybridní tatrovku, která během cesty bude mít výrazně nižší uhlíkovou stopu," přiblížil vylepšení vozu Petr Holeček. Dále čtěte: Vojenské speciály Tatra byly tradičně k vidění na největší středoevropské bezpečnostní akci.

Komentáře
Reklama
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Jak cestovat v pohodě a bez stresu

Největší rakouský skiareál mimo Alpy. Hochficht je na skok...

Jakou strategii použít při rezervaci hotelu, abyste dosáhli...

Leden ve Špindlu ve znamení skvělého lyžování, nízkých...

Singapur láká stále více Čechů. Kdy je nejlepší čas na...

Kdy je nejlepší čas na návštěvu Vietnamu a co vás v této...

Pokud se vám zdají nabídky cestovních kanceláří příliš...

Zavřít reklamu