Evoluce člověka nebyla taková, jak se předpokládalo. Dokazuje to 3,8 milionů let stará lebka z Etiopie

Věda a technika 31. srpna 2019 | 10:43 — Lukáš Bauer
Evoluce člověka je podle nejnovějšího nálezu mnohem složitější, než se doposud předpokládalo. Jako důkaz pro toto tvrzení vědci považují 3,8 milionů let starou lebku primitivního lidoopa, která byla objevena v Etiopii.
Nově objevená lebka lidoopa naznačuje, že vývoj člověka byl složitější, než se předpokládalo / Internet

V Etiopii byla objevena fosilie lebky primitivního lidoopa, jejíž stáří vědci odhadují na neuvěřitelných 3,8 milionů let. Tento nález dokazuje, že evoluční cesta člověka byla mnohem složitější, než se doposud předpokládalo.

Téměř kompletní a velice zachovalou lebku dávno vyhynulého lidoopa známého jako Australopithecus anamensis, tedy australopiték turkanský, objevil tým vědců v severovýchodní části Etiopie. Původně se tento druh považoval za předchůdce australopitéka afarského, jehož fosilie byla objevena v roce 1974.

Druh objevený v 80. letech byl dlouho považován za přímého předchůdce rodu Homo, ke kterému patří i dnešní moderní člověk. Tato nově objevená fosilie však dřívější teorii vyvrací.

Z této fosilie totiž vědci poznali, že dříve objevený úlomek lebky ve stejné oblasti patřil australopitéku afarskému a vědci se domnívají, že oba druhy musely vedle sebe žít nejméně 100 tisíc let.

Nově objevená lebka patřila samci, jehož pozůstatky pohřbila řeka pod nánosem sedimentu. Australopiték žil poblíž velkého jezera v jinak suché oblasti a na velkém vystupujícím obličeji měl výrazné lícní kosti, ostatně jako většina zástupců tohoto rodu. Dále čtěte: Archeologové našli v čínské hrobce lebku dosud neznámého tvora. Vyhubili ho pravděpodobně lidé.