Nový čínský startup Byton představil koncept, kterým chce konkurovat Tesle v USA

Auto-moto 09. ledna 2018 | 11:02 — Lukáš Bauer
Čínská společnost Nanjing představila na veletru CES koncept svého elektrického vozu s autonomoním řízením. Elektrický crossover bude zaměřen především na digitální autonomní zážitek z jízdy.
Další 3 fotografie v galerii
Byton, který nedávno založil kancelář v Silicon Valley, plánuje prodávat své první vozidlo v Číně v roce 2019 a později zahájit prodej v USA / Byton

Odhalení nového konceptu elektického crossoveru s názvem Byton proběhlo v sobotu na veletrhu CES. Pěkně tvarovaný Byton bude zaměřen spíše na cenově dostupné pohodlí a užitkovost než na luxusní komfort.

Vůz bude vybaven elektromotorem o výkonu 202 kW s baterií 71 kWh. Silnější verze Bytonu dostane elektromotor o výkonu 275 kW a baterii o kapacitě 95 kWh. Elektrický crossover tak nabídne zákazníkům dojezd 400 kilometrů, silnější verze až 525 kilometrů. 

Moderní interiér vozu v čele s palubní deskou, kterou tvoří prakticky jeden obrovský displej, prozrazuje silné zaměření na autonomní řízení a dostupné moderní technologie. Palubní 49palcový displej lze ovládat dotykem, hlasem nebo gestem a s jeho pomocí lze přistupovat k pokročilým multimediálním a zábavním funkcím.

Výrobce uvedl, že vůz bude vybaven autonomní systémem řízení úrovně 3 - což znamená, že vozidlo může řídit autonomně pod lidským dohledem. Automobilka ale počítá s přípravou pro nasazení autonomního řízení úrovně 4, které již nevyžaduje lidský dohled.

Byton, který nedávno založil kancelář v Silicon Valley, chce odstartovat prodeje svého elektrického vozu v Číně v roce 2019 a o něco později plánuje spustit prodeje i v USA.

Společnost také uvedla, že koncept je téměř ekvivalentem produkčního vozu, který je z 85 % shodný. Nový elektrický vůz Byton je již možné předobjednávat a bude startovat s cenou okolo 45 tisíc dolarů (956 tisíc korun).

Čína poskytuje výrobcům elektromobilů velice štědré dotace, kerými se snaží podpořit své úsilí v boji proti škodlivým emisím, které dusí čínská velkoměsta. V souvislosti se stále rostoucí poptávkou a také výrobou elektromobilů začíná celosvětový boj o vzácné kovy používané v bateriových článcích. Mnoho zemí včetně Číny se poohlíží po dlouhodobých smlouvách s těžebními společnostmi.

Komentáře
Reklama
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Tesla na kolenou: Nový elektromobil Miss R s expresním startem uhání rychlostí až 270 kilometrů za hodinu

Smartphone s nejdelší výdrží baterie? Mezi Androidy kraluje...

Legendární špionážní Blackbird nahradí nové hypersonické...

Nejvíc užitkových vozů v ČR prodal Peugeot

Bude Wi-Fi technologie konečně bezpečnější? Už se nebudete...

Homeopatie pacientům dle nejnovější analýzy vůbec...

Posmrtný život přichází: Lidé zmražení kryogenikou by...