Škoda vyšle sedm historických unikátů na známý rallyový závod Sachsen Classic

Auto 17. srpna 2017 | 14:05 — Lukáš Bauer
Rallye závody historických vozidel, kterých se Škoda pravidelně účastní se svými legendárními modely, není na rozdíl od běžných závodů tolik o rychlosti. V takzvaných setinových rallye historických vozidel totiž hraje hlavní roli pravidelnost a přesnost. Škoda na letošní závod Sachsen Calssic, který patří k nejoblíbenějším, vyslala hned sedm posádek.
Další 1 fotografie v galerii
Na patnáctém ročníku soutěže veteránů Sachsen Classic bude samozřejmě startovat legenda Škoda 130RS / Škoda

Na patnáctém výročí rallyového závodu historických automobilů, bude automobilka Škoda bohatě zastoupena. Mezi sedmi nasazenými vozy nebude chybět kabriolet Škoda Felicia, rallyové kupé Škoda 130 RS ani Škoda Spartak s originální závodní výbavou. Celkem se soutěže zúčastní přibližně dvě stovky automobilů.

Soutěžní vozy získala společnost Škoda z muzejních sbírek ve spolupráci s německými dovozcem Škoda Auto. Na ty teď čeká přes 600 kilometrů půvabné krajiny národních parků Saské Švýcarsko a České Švýcarsko, ale také řada náročných měřených úseků̊.

Z celkového počtu dvou set vozidel, která byla všechna vyrobena během minulého století, bude nejstarším škodováckým zástupcem Škoda 1200 Sedan z roku 1955, následovaná Škodou 440 „Spartak“ z roku 1957, která u diváků budí nadšení svou dobovou závodní výbavou, například v podobě středového světlometu. Dva kabriolety Škoda Felicia (1960 a 1961) jsou zase zástupci vrcholu modelových řad a dnes jsou mezi sběrateli vyhledávaným zbožím.

Sytě červená Škoda 100 z roku 1970 využije na trase Sachsen Classic řadu prvků své rallyové úpravy. K dalším velkým lákadlům na startovním poli bezesporu patří autentická Škoda 130 RS z roku 1978. Kupé s karoserií odlehčenou částmi z hliníku a laminátu vykazovalo pohotovostní hmotnost jen 825 kg. Se čtyřválcovým motorem 1,3 l, vybaveným dvojicí dvojitých karburátorů, dosahoval automobil největší rychlosti 145–210 km/h v závislosti na použitých převodech, odpovídajících charakteru závodní trati. Skupinu vozů doplňuje Škoda Favorit z roku 1991, který je věrnou replikou vozu, jenž startoval na Rally Monte Carlo.

První z celkového počtu dvou set posádek odstartuje již zítra 17. srpna v poledne z německého Cvikova. Čtvrteční etapa závodu, bude zpestřena šesti měřenými úseky a nevynechá okruh Sachsenring, dějiště závodů̊ Grand Prix.

Po absolvování nejméně 115 kilometrů se historické vozy vrátí do Cvikova. V pátek je čeká asi 250 kilometrů, během kterých překonají Krušné hory a z části se budou pohybovat i na území České́ republiky-v odpoledních hodinách zavítají na mostecký autodrom. Poté je čeká závěrečná sobotní etapa, zahrnující mimo jiné barokní zámek Rammenau či závodní trať Rödental. Po více než 235 kilometrech je diváci 19. srpna od 15:30 hodin budou vítat v cíli u drážďanské Skleněné manufaktury, jednoho z výrobních závodů koncernu Volkswagen.

Reklama
Reklama

Mohli jste přehlédnout

Vládní konsolidační balíček výrazně omezil volnočasové benefity pro zaměstnance

Nový trend vtrhl do českých měst, střešní včelaření je...

Vánočním věncům letos nebude vévodit jehličí, ale...

Tipy, jak pěstovat vánoční kaktus, aby vám kvetl jako divý...

Péče o pokojovky v zimě: Pozor na průvan, suchý vzduch,...

Umělecká fotografie je na vzestupu navzdory snadné dostupnosti...

Nekvete vám orchidej? Připravte si zálivku ze dvou...

Zavřít reklamu