Nejlepší automobil světa je ve výrobě již 92 let. Podívejte se na nejnovější Rolls–Royce Phantom

Auto-moto 03. srpna 2017 | 14:33 — Lukáš Bauer
Henry Royce představil svůj první Phantom v roce 1925. Zanedlouho poté začal být odborníky i veřejností považován za „nejlepší automobil na světě“. Není tak s podivem, že během 92 let své existence vozil nespočet vlivných mužů i žen po celém světě. 
Další 4 fotografie v galerii
Rolls–Royce Phantom osmé generace přináší několik revolučních změn / Rolls–Royce

Obhájit téměř sto let titul „nejlepšího automobilu na světě“ však není tak jednoduché. Díky vizionářskému inženýrství a hlavně velké míře pochopení proto, co má nejluxusnější zboží světa ztělesňovat, však Rolls–Royce vždy tento titul obhájil. 

Nová, již osmá generace Phantomu tak jistě nebude v tomto směru zklamáním. Automobilka se totiž nesmířila pouze s uvedením nového modelu, který vychází z předchozího modelu. U osmé generace totiž výrobce opustil technologii sdílených platforem a postavil tak zbrusu novou limuzínu. Nový Phantom je tak trochu revoluční, protože ukazuje nový směr, kterým se bude výroba luxusních automobilů ubírat. 

Phantom VIII je vybaven zcela novým prostorovým rámem z hliníku, který by měl být základním stavebním kamenem všech budoucích Rollsů. Výrobce luxusních automobilů tak nadobro upustil od technologie samonosné konstrukce, která je celosvětově nejpoužívanější převážně v segmentu masově vyráběných aut. 

Nová platforma byla navržena a zkonstruována od počátku tak, aby byla schopna vyhovět požadavkům na rozměry a hmotnost různých budoucích modelů Rolls-Royce, včetně těch s různými druhy motorů, pohonů a systémů.

Nová architektura je přibližně o třicet procent tužší než konstrukce Phantomu VII a je symbolem toho, jak precizně Rolls-Royce řeší otázky jízdního komfortu, akustického komfortu, designu exteriéru i vnitřního prostoru. 

Konstrukce hliníkového prostorového rámu přináší mimořádnou tuhost karoserie pro výjimečné, „ve své třídě nejlepší“ funkční vlastnosti, a zároveň také minimální hmotnost. Nový Phantom je o třicet procent tužší než jeho předchůdce, což má za následek lepší jízdní komfort. 

Phantom má také kompletně přepracovanou přední nápravu s dvojitými příčnými rameny a pětiprvková zadní náprava přinášejí ohromující úroveň kontroly příčných i podélných náklonů karoserie a poskytují neuvěřitelnou agilitu a stabilitu. Kvalitě jízdy rovněž pomáhá systém řízení zadních kol, který přispívá k ničím nerušené jízdě bez ohledu na jízdní podmínky. 

Pověstná jízda v Phantomu „jako na létajícím koberci“ se tak díky lehké platformě a nové generaci odpružení s udržováním světlé výšky výrazně zlepšila. Odpružení provádí každou sekundu miliony výpočtů a průběžně upravuje elektronicky řízené tlumiče v reakci na zrychlení kol a karoserie, pohyby volantu a informace z kamer. Kromě toho je vybaven také funkcí pomyslného „vlajkonoše“, která na základě dvojice čelních kamer sleduje povrch vozovky před vozem a do rychlosti 100 km/h proaktivně, tedy s předstihem, upravuje činnost podvozku pro co možná nejkomfortnější charakteristiku.

Komentáře
Reklama
Reklama

Mohli jste přehlédnout

Horáček se těší na Hrad. A slibuje, co všechno jako prezident udělá

Jaké jsou trendy v koupelnách? 3D efekt i pytlovina

V moderní zahradě hraje roli styl i materiál

Chcete skoncovat se zamaštěnými spárami mezi kachličkami?

Co je v domácnosti největší žrout elektřiny?

Dobrá zpráva pro opozdilce: I v srpnu lze ještě zasadit...

Na co si dát pozor při pronájmu bytu