Legenda Dakaru: Speciál Tatra ztracený 30 let v Africe byl nyní představen v plné kráse!

Auto-moto 09. června 2017 | 08:42 — Lukáš Bauer
Dávno ztracený speciál Tatra 815 6x6VE „Ostrý II“, který se zúčastnil slavného závodu Paříž-Alžír-Dakar 1986, jezdil několik desetiletí v soukromých službách v severní a západní Africe. Tento týden byl v Kopřivnici představen kompletně zrestaurovaný.
Další 4 fotografie v galerii
Dávno ztracená legenda kopřivnické Tatry se po více než 30 letech vrátila ke svému stvořiteli / Tatra Trucks

S legendárním závodním speciálem Tatra T 815 6x6 VE „Ostrý-II“, který řídila posádka Zdeněk Kahánek, Miroslav Gumulec a Josef Kalina, se automobilka v roce 1986 poprvé v historii zúčastnila náročného závodu Paříž-Alžír-Dakar. Krátce po svém angažmá v závodu se vůz dostal do soukromého vlastnictví a mnoho let o něm nikdo neslyšel.

30 let ztracený závodní speciál byl minulý rok nalezen ve Francii ve vlastnictví majitele cestovní agentury, který ho využíval k podnikání ve státech severní a západní Afriky. V těžkých písečných a bahnitých terénech najezdila závodní Tatra obrovské množství kilometrů, přičemž ani jednou za tu dobu nenechala svého majitele „na holičkách“.

Automobilka ihned na místo vyslala odborníky k ověření autenticity vozidla. „Tým složený ze zkušených specialistů na techniku a především vývoj a stavbu soutěžních speciálů potvrdil originalitu vozidla, podvozku i motoru,“ uvedla automobilka. Vůz ovšem nemá originální nástavbu, kterou nový majitel ihned po dakarském maratonu v roce 1986 nahradil nástavbou novou.

S majitelem se Tatra dohodla na výměně za nový vůz Tatra Phoenix Euro 6 představující po technické stránce to nejlepší z civilní produkce, co automobilka v současné době svým zákazníkům nabízí. Klíče od obou vozů si koncem roku 2016 navzájem předali osobně majitel agentury Jean Philippe s technickým ředitelem automobilky Radomírem Smolkou.

Při renovaci vozidla, která trvala přesně 270 dní, automobilka kladla velký důraz na zachování co největšího množství původních dílů a dodržování autentických výrobních procesů. Některé části vozidla, především kabina a karosářské drobnosti, bylo třeba kompletně zrekonstruovat. Nástavba byla vyrobena nová včetně původní konstrukční dokumentace.

Tento týden bylo plně funkční vozidlo Tatra T 815 6x6 VE „Ostrý-II“ představeno na tatrováckém polygonu, ve stejném technickém stavu jako před více než třiceti léty. Na slavnostním představení byla také původní posádka tohoto vozu z roku 1986, která dodnes připomíná vstup automobilky Tatra do závodu Paříž-Alžír-Dakar.

Fotografie vozu tak jak byl nalezen i po jeho kompletní rekonstrukci naleznete v galerii.

Komentáře
Reklama
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Již od zítřka si můžete koupit nový iMac Pro. Nejde mu ovšem upgradovat RAM

Odolný, vodotěsný, mobilní telefon s výkonnou svítilnou za...

Zadáváte PIN na vašem notebooku? Pokud máte model od HP, tak...

NASA již brzy oznámí průlomový objev na poli exoplanet

Češi mají konečně dostupných více než 40 milionů...

Blíží se čas, kdy se nukleární fúze stane regulérním...

Velmi levná sluchátka nejen pro pařmeny! Povedený design s...